Vaiņodes vidusskola
Āra izglītības diena
06.11.2023 12:58
Āra izglītības dienas mērķis ir veicināt mācīšanos āra vidē un vienkārši būšanu dabā, svaigā gaisā.
1.a klase (Baiba Auguste) pētīja skolas apkārtni, lai piefiksētu darba lapās, kādi atkritumi mētājas. Pārrunāja redzēto, izdarīja secinājumus, runāja par atkritumu šķirošanu.
1.b klase (Antra Rozentāle, Aiga Jaunzeme) dabas zinību stundās devās dabā ar darba lapām, pildot uzdevumus. Meklēja dažādas koku lapas, zīles, čiekurus, bērza tāsi, egles zariņu un daudz ko citu. Vēroja dabu un uzzināja iepriekš nezināmo - kādas izskatās izgāzta koka saknes, ka dabā ir zaķkāposts un to var nogaršot, ka vēlā rudenī vēl ir tik daudz dažādu sēņu. Staigāja pa mežu, ielīda ozola dobumā, atrada daudz interesanta, labi pavadot laiku svaigā gaisā.
3. klase (Kristīne Strēle) dizaina un tehnoloģiju stundā skolas apkārtnē salasīja dabas materiālus, kurus izmantoja radošajā darbā.
4. klase (Astrīda Gaļicka) latviešu valodas stundā izspēlēja āra spēles. Katrs skolēns izdomāja spēli un tās noteikumus. Labāko spēli, kura visiem patika vislabāk, izspēlēja kopā.
5. klase (Laila Strēle) dabas zinību stundā pētīja rudeni dabā. Skaitīja koka gadskārtas. Vēroja kā uz kokiem sūnas aug ziemeļu pusē. Noskaidroja kā gaisa temperatūra ietekmē krāsas dabā. Pētīja dabu caur lupas aci.
7. klase (Anda Žvagule) matemātikas stundā gāja meklēt punktu, taisni, staru, nogriezni un plakni dabā. Katrs skolēns gatavo prezentāciju nākamajai matemātikas stundai.
7. klase (Iveta Mame) inženierzinības stundā izstrādāja būves un veidoja dažādas konstrukcijas.
9.a klase (Maira Strēle) latviešu valodas stundā rakstīja koka stāstu un baudīja skaisto rudens dienu.
9.b klase (Astrīda Gaļicka) krievu valodas stundā atkārtoja un nostiprināja gadalaiku, mēnešu, krāsu, dienu vārdšķiras. Skolēni veidoja dialogus, stāstus vai vienkāršas sarunas.
9.b klase (Laila Strēle) ģeogrāfijas stundā pētīja dabu un fotosintēzi rudenī. Likumsakarības – cilvēka ietekme uz dabu. Izpētīja kādā stāvoklī ir skolas atkritumu konteineri. Runāja par atkritumiem un problēmām.